Leveringsinformasjon

Ordre som sendes til Norge med en ordreverdi over 700 NOK sendes fraktfritt. Hvis verdien på ordren understiger 700 NOK, vil det tilkomme en fraktkostnad på 89 NOK.

Leveringstid

Normal leveringstid er ca. 2-10 arbeidsdager hvis varen er på lager. Vi reserverer oss mot eventuelle sluttsalg. Dersom ikke varen finnes på lager, gir vi deg beskjed om ny leveringstid per e-post eller telefon.

Hvis leveringstiden mot all formodning skulle bli lenger enn hva som er antatt i ordrebekreftelsen din, gir vi deg beskjed om dette så raskt som mulig etter at vi er blitt oppmerksomme på dette. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss fra alle erstatningskrav til kunde iht. leveringsforsendelser.

Instruksjon ved varemottak

Når du mottar forsendingen, er det viktig å se over varen. Det er viktig å se over all emballasje sammen med postombud og gi beskjed til postombudet hvis du finner eventuelle skader. Dersom det skulle vise seg at varen er skadet i etterkant, er det mye lettere å reklamere dette til speditøren hvis det allerede er en notering om emballasjeskade hos speditøren. Fraktskader skal videreformidles til oss innen rimelig tid. Hvis du har hjemleveranse på dør, er det viktig at du er hjemme for å motta varene for å gjennomføre kontrollen. Egne avtaler med sjåføren, f.eks. å sette varen på avtalt sted selv om du ikke er hjemme, gjøres på egen risiko.

Hvordan leveres varene

Postspeditør: Brukes ved større og tyngre gods. Leveranse skjer til svalgang/ytterdøren hvis du bor i leilighet og tomtegrensen hvis du bor i hus (ved normal fremkommelighet) hverdag (ikke helligdager) mellom 08-17, bærehjelp er ikke inkludert. Posten kontakter deg for å booke utkjøring. Vær obs på at man som mottaker ikke kan bestemme leveringsintervall, da dette styres av Postens faste ruter i ditt nærområde. Postombud: Pakker under 20 kg leveres til nærmeste utleveringssted hvis standardfrakt er valgt. Ellers gjelder hjemkjøring via postspeditør. Oppgi mobilnummeret ditt for SMS-notifikasjon for å få raskere håndtering, alternativt får du en notis i postkassen. Vær obs på at du må hente pakken din innen 14 dager, hvis ikke går leveransen i retur til oss.

For alle forsendelser (utenom brev) sendes informasjon i en e-postnotifikasjon som gjør det mulig å spore forsendelsen. Hvis du ikke har mottatt en hentelapp innen en uke etter du har fått transportbekreftelsen på e-post, ber vi deg om å kontakte oss for å unngå at forsendelsen returneres.

I de tilfellene hvor brev, postpakke (MyPack) eller en lastepall/større pakke returneres til Newport av fraktfirmaet på grunn av at bestilleren/mottakeren

  • ikke har løst ut pakken fra utleveringssted
  • ikke har vært mulig å kontakte på oppgitt telefonnummer for notifikasjon
  • nektet å motta leveransen; eller
  • oppgitt feil navn-, adresse eller kontaktopplysninger, vil Newport debitere bestilleren en avgift. For brev og pakker vil avgiften ligge på 300 NOK inkl. moms, og for lastepall/større pakker på 750 NOK. Avgiften er for å dekke Newports kostnad for returfrakten og returadministrasjonen. Denne debiteres enten via faktura eller ved at avgiftsbeløpet trekkes fra ordresummen som betales tilbake etter at returen har kommet til Newport.


Vi er online - Vi svarer på svensk

Du kan stille spørsmål, be om tips og råd eller hjelp til sortimentet.

Har du spørsmål om en eksisterende bestilling,
kan du kontakte kundeservice her.

Vi er online - Vi svarer på svensk

false